ÇEKİK GÖZLÜ İNSANLAR

25 yaşındayım, iyi bir izleyiciyim. Kendimi Amerikan yapımı olmayan görsellere asla kapatmam, açarım hatta. Uzaylıların hep Amerika’ya inmesi, bütün dünyayı nihai sondan steroidle şişirilmiş eski asker olduğunu öğrendiğimiz bir Amerikalı’nın kurtarması, böyle kısık kısık bakan tehlikeli erkeklere aşık olan kadınlar… Sıkıldık yani. Döndür döndür aynı şeyler. Bir adam -kim olduğunu hatırlamıyorum ama sinema tarihi için önemli biriydi- ‘dünya üzerinde toplam 7 senaryo var. İzlediklerimiz bunların türevleri.’ demişti. Alnından öpesim var onu. 🙂 Artık Hollywood Yeşilçam’ı geçti yahu. Oyuncuların seksapeli üzerinden film sattırıyorlar. Bir sinema sever olarak, arada çıkan güzel filmlerin hakkını yemeden Hollywod’a ve yapımcılarına sitem ediyorum. Bİr sonraki sitem kendime. Asya’da koca bir sinema sektörü varmış yahu. Ben yaşım 25 olana kadar nasıl farketmedim bunu 😦

Asya’da var tabi de sanki Güney Kore’nin ayrı bir yeri var.  İlk Kore filmim ‘My Sassy Girl’ dü. Bir rastlantı sonucunda buldum filmi de. İzlemek pek istemiyordum. Benim Özbek kökenli yakın bir arkadaşım var. Çekik gözlü kendisi. Sokakta yürürken ‘Çapon!’ gibi yorumlara, laf atmalara hatta maruz kalırdı. Bana içinde çekik gözlü oyuncuların olduğu filmleri izlettirmezdi. Garipti. Seneler sonra o başka üniversiteye ben başka bir üniversiteye gittik. Ben senelerin baskını anca anca atabiliyorum 🙂 Benim Haşin Kızım’ı izlediğimde nekadar güldüğüm hatırlamıyorum. Kızın haşinliğine, çocuğa vuruşuna, ‘YA!!!’ diye bağırışlarına… Ardından, baya sonra, Speedy Scandal geldi. Onda da baya eğlenmiştim. Ardından diziler geldi. 🙂 Tadıdan yenmiyorlar. 🙂 En son Finding Mr. Destiny. Yani çok da farklı bir konusu yok ama ayrı bir tadı var filmin. Çift dinamiği, olaylara tepkiler, ifadeler. Eğlenceli bir film. Zaman zaman gözleri de sulandırmıyor değil. Esas kızın tren istasyonunda bir şeyler yerken gözlerinin sulanmasından çok etkilenmiştim. Bana da olur bazen. Olmıycak bir yerde, olmıycak birşey yaparken gözlerim sulanır. O gözyaşlarını saklıycam diye yüzlerce kalori yakarım. 🙂 Kadın olmak ve de hormonlar sanırım.

Bu gece nöbet var. Nöbette ‘İlk Aşk’ var. Hakkımızda hayırlısı artık. Vede dip not: Şu güzelim filmlerin Amerikan versiyonunu yapıp milleti filmlere küstürmeyiiiinnnn üleeennn

Bir Cevap Yazın

