WATER FOR ELEPHANTS

WATER FOR ELEPHANTS

Water For Elephant bir kitap uyarlaması. Bir veteriner eğitimi alan yakışıklı, insancıl delikanlı ile patronunun güzel karısı arasında geçiyor. Genç, yağız delikanlı esas kıza aşık olur, o da oğlana aşık olur. Bir de kötü adamımız vardır, şiddet canlısıdır. Çocukluğuna inilmesi gereken biridir. Hikaye budur. Çok heyecanlı olmasa da sıkıcı da denemez.

 Water For Elephants, artık eski denebilecek bir film. Tüketmeye bu kadar alışık olduğumuz düşünülürse… İlk tanıtım videosunu izlediğimde ‘Robert’ın popüleritesinden faydalanan sabun köpüğü bir filimdir.’ diye düşünmüş ve izlemekten kaçınmıştım.  Geçen gün yapacak bir şey olmadığında bari bunu izliyim dedim. Çok da yanılmamışım. Çok ciddiye alınması gerekmeyen, ergen genç kızlara bol bol Robert malzemesi veren bir film.

Geçen gün izledim, geçte olsa. Altyazısız izledim tam değerlendirebiliyim diye. Beni iki konuda şaşırttı film. 1) Robert Pattinson!!! Bu adamın oyunculuğunu beğenmem ben. Özellikle Twilight jölesinde hiç ama hiç beğenmemiştim. Elini kolunu nereye koyacağını bilmeyen, repliklerden 3-5 saniye önce ağzını hazırlayan bir garip oyuncu diye düşünmüştüm. Hala öyle düşünüyorum. Böyle dünya çapında ünlü olmasının nedeni bence biraz İngiliz aksanında, biraz şapşal, biraz komik olmasında ve biraz kemikli yüz yapısı artı gizemli duruşunda aramalıyız.. Bütün bu etmenlerin toplamına ergen genç kızların önünde yakışıklı olmamasını, K. STEWARD ile öpüş kokuş pozlarını ekle. Robert PATTINSON budur! Biraz ağır oldu 🙂 Bu filmde de pek bir performans beklemiyordum, ne yalan söyleyeyim. Bu filmde beklediğimden iyiydi Robert, amca oğlum olur 🙂 Ama, hep bir ama vardır, gene de çok iyi değildi. Ödüllük bir oyunculuk yok, hatta yanından geçmez. Ergen kızların ilgisi uzun süre sürmez. 🙂

Bu hatunu pek beğenmem. Güzel bir kadın olduğunu düşünmüyor. Yüz kemikleri çok erkeksi bence. Ama filmde ki kıyafetler ve asesuarlarla müthiş bir kadın olmuş çıkmış. El hareketlerini özellikle çok kibar buldum. Film hakkında çok parlak eleştiriler yapamdım, bu nedenle olumlulara geçiş yapıyorum.

 Filmde WALTZ var. Adamda karizma var, yakışıklılık yok ama çekicilik var, oyunculuk var. Bir oyuncuda başka ne olmalı ki? Sirkin kötü kalpli, hafif nevrozları olan patronunu başkası daha iyi oynayamazdı bence. Karakterin bütün hırsını, kaybetme korkusunu ve sinirini farkedebliyorsun. Güzel, güzel.

Beni şaşırtan 2. konu da Thai fil’di.  Thai’nin hakkını yiyemem. Filler unutmaz derler ya, bunu gerçekten hissediyorsun. Kötü olaylar olduğunda filin gözlerini yakından çekim yapmışlar, çok etkileyici. Kocaman kocaman, yaşlı gözleri vardı Thai’nin. Ben etkilendim. Çok da şekerdi, bacaklarını kaldırıyor, hortumu ile su atıyor, viski içiyor 🙂

Sonuç: Film izlemek zaman kaybı değil fakat beklentileri çok yükseltmemek lazım.

Bir Cevap Yazın

