PETTY ROMANCE

PETTY ROMANCE- İLGİNÇ, KOMİK VE AKICI BİR FİLM

 

Petty Romance, 2010 Güney Kore yapımı bir romantik komedi. Konusu kısaca yetişkin erkekler için çizgi roman çizen bir sanatçı ile kadın dergisine aşk ve cinsellik üzerine yazı yazan bir kadının, ortak bir proje ile bir yarışmaya katılma serüvenini anlatıyor.

Esas adamımız Seon-Gyun Lee olup, esas kızımız ise Kang-Hee Choi’dir. Şimdi oyunculuktan felan bahsetmiycem. 🙂 Film oldukça güzel ve komik. Ben bu filmi istanbul gezimden dönmek üzere havalimanında beklerken izlemiş ve etraftan şüpheli bakışları üstüme çekmiştim. Hatta kendi kendimin fotoğrafını da çekmiştim.  🙂 Ekliyorum.

İşte, ben, kendim ve şahsen, 28A nolu kapının önünde beklerken… 🙂 Peki neden mi bu filmi seçtim beklerken izlemek için? Birden fazla nedeni var ama sadece ikisini söylemek istiyorum. 1. Çok güzel eleştiriler yazmış vatandaşlar. 2. Ve tabiki SEON-GYUN!  Hiç yakışıklı bir adam değil. Yanlış anlaşılmasın. Öle ergen genç kız triplerim yok, onları silkeleyip atalı çok oldu. Titredim ve kendime geldim. 😀

Zat-ı Şahaneyi, Cofee Prince’te dünyalar tatlısı köpeğin sahibi olarak tanımıştık. Ben şahsen, hikayeye dahil olduğu ilk sahnelerde ‘bu kim, la bebe?’ cümlesini kurmuştum. 🙂 Tekrarlamakta fayda görüyorum, yakışıklı bir adam değil bence. Ama -bu amalarım da beni öldürecek 🙂 😀 – adamın ses tonu ve gülmesi çok, çok güzel.Bu adamı al, sahneye koy, saatlerce anlamadığın bir dilde,  hayta olmayan bir dilde konuşturt, sen gözleri kapat ve dinle sadece. 🙂

Cofee Prince’te sevgilisizini havaalanı yolunda bulup, defalarca ‘Gitme’ diye bağırdığı bir sahne vardı, halen rüyama girer. Rüyamda sevgilimin sesi niyetine bu adamın sesini duyuyorum. 🙂 Garip, tok fakat gizem dolu bir sesi var. Bir se üzrine bu kadar yazı yalır mı? Yazılır! O da bir çeşit dalga deyip geçme, benim kulağıma bir hoş geldi işte. 🙂

Neyse, gelelim filme. Esas kızımız kendi ayakları üzerinde durmayı çok da beceremeyen, zaman zaman ikiz kardeşi( yazdıkları çizgi romanın erkek karekteri bu ikiz kardeşin maveraları üzerinden devam eder, esas kızımız erkek kardeşinin banyoda sevgilisi ile birlikte olduğunu anlamadan içeri girip tuvaletini yapacak ve etrafı kokutacak kadar saftır 🙂  ),zaman zaman kız arkadaşı bazende sokta kalan, hiç cinsellik yaşamamış fakat sorsan ooooo, kimleri elinden geçirmiş gibi konuşan, konuşpmakla kalmayıp bunları dergiye yazan bir kadındır. Esas adamımız ise yetenekli bir ressamın oğlu olup çizgi roman çizmeye yönelmiş, çok başarılı olamamış bir adamdır. Bir yarışma vardır, kazananın çizgi romanı Arupa’da da yayımlanacaktır. Avrupa’da iş yapmak sadece bizim gibi 3. dünya ülkelerinde değil, bir çok ülkede önemlidir. 🙂

Ressamın çizmesi iyidir, güzeldir de, adam yazamamaktadır. bir arkadaşı kendisine bi yazar bulmasını önerir ve böylece çift tanışır ve beraber çalışmaya başlar. Klasik romantik komedi ilerleyişi. Çift önce birbirinden hoşlanmaz, ardından hoşlanır söylemez, en sonunda söyler ve birleşirler. Bu birleşme genelde ya birbirlerine uzak noktalardan çiftin birbirine koşması ya da yağmur altında öpüşmesi ile olmalıdır ki seyirci etkilensin. 🙂  Yönetmenimiz de yağmur sahnesini tercih etmiş. Çanta bir kenara atılmış, güleç adam genç kadını öpmekte.

Beklenen bir sahne de olsa, bayağı durmamış. İlginizi kaybetmeden izliyor  ‘Kış olasa da yağmur yağsa.’ diyorsunuz. 🙂

Film genel olarak güzel. Çizgi roman yapımından bahsettiğinden, yazar kurguyu anlatırken birden animeye dönüyor olması, çizilen adamların vücutlarının üçgen olması, şiddet uygulanan bölgelerde ‘Bang!’ gibi ifadelerin yazılması oldukça ilginç ve komik kılmış filmi.

Ben en çok, Anime bölümlerinde esas adamın kıskandığı adamı dövdüğüü sahneyi beğenmiştim. Kendine güveni gelen karekterimiz birden fiziksel değişiklik geçirip Yeşil Dev’e dönüşürcesine gelişti, irileşti. Tam o noktada, insanların kendilerini algılayış biçimini düşündüm. Bir kusur işte bu! Neyse konuyu dağıtmayalım. Esas kızmızın tecrübeli (!) davranışları da oldukça komikti. Dergilerden okuduklarını uygulamaya gçirmeye çalışması ve adamın çektikleri… 🙂

Bu sahneydi yanlış hatırlamıyorsam. Kız, adamın dudağıın ısırılmsının, vücuda elektrik akımı gibi heycan verici bir etki yaratacağını okumuş ve bunu uygulamay geçirmiştir, adamımız ise bu duruma sadece ‘Kahrolası kadın dergileri.’ tepkisini verebilir.!  🙂  😀  Petty ROMANCE seyirciyi güldürme oranı ve sıklğı yüksek, anime örnekleri ile desteklenmiş, güzel gülen bir adamın oynadığı başarılı bir romantik komed. Kendi türü arasında tekrar izlenecekler sınıfına girebilir. İzlemeyenlere önerilir. 🙂

 

 

Bir Cevap Yazın

