MİRU KİM İSTANBULDA

MİRU KİM- BİR GARİP FOTOĞRAFÇI

Yanlış başlık oldu sanırım. Fotoğrafçının garip olmayanı olmaz ki  🙂 Fotoğrafçı dediğin bir şeyleri, diğerleri gibi görmeyendir, öyle olmalıdır. Miru KİM’de işte bu insanlardan biri. Kendisi Güney Kore’li olup New York’ta büyümüş bir insan.

Bir video izledim, yapmakta olduğu projeyi anlattığı. Dünyayı farklı algıladğına karar verdim. Şehrin keşfedilmeyen yerlerinde genelde fareler olduğundan fareleri takip etmiş ve kendini New York’un terk edilmiş tünellerinde bulmuş. İşte Naked City Spleen adlı proje burda ortaya çıkmış.

Hatun bu proje kapsamında farklı şehirlere gitmiş ve girmenin yasak olduğu bölgelerde kendi resmini çekmiş, çekiyor, çekecek. Ve işte çektikleri…

Muri en son İstanbul’a gelmiş, Tarla Başı, Köprü gibi yerlerde fotoğraflarını çekmiş. En son fotoğrafını çekerken, yaşlı bir teyze görmüş sanatçıyı. Teyzem şaşırmış, çıplak, gözleri çekik bir kadın, hiç olmayacak yerlerde kendi kendine fotoğraf çekiyor. 🙂 ‘Şişt, bana bak. İn bakıyım ordan. Kime diyorum, bak polis çağırıyorum!!’ demiş. 🙂

Bizim, kavga olduğunda olaya karışmayan, taraflar sakinleşince hindi gibi kabaran poliste -çoğu için diyorum- anında olay yerinde. 🙂 Hatun korkmuş tabi 😀 açıklama yapmış ‘Polisi görünce çok korktum.’  🙂 Kadın kültür şoku yaşamıştır eminim. Sonuç olarak güzel fotoğraflar çıkmış ortaya. Ben hikayesini severek okudum, fotoğraflarına imrenerek baktım, konuştum, yazdım. Daha ne olsun. 🙂

 

Bir Cevap Yazın

