7 KOCALI HÜRMÜZ

7 KOCALI HÜRMÜZ – MASALIMSI KOMEDİ

7 KOCALI HÜRMÜZ, Sadık ŞENDÜL’ün yazdığı, defalarca tiyatroda sahnelenen, 1963,1971 ve 1980’lerde Suna PEKUYSAL, Türkan ŞORAY ve Ayten GÖKÇER tarafından canlandırıldı. Sanırım hiç biri bukadar komik olmamıltı. Üçüde iyi oyuncular ama görsel olarak Türkan ŞORAY’ı tercih ettim. Kadın güzelmiş vesselam. 🙂 Gelelim son Hürmüz’ümüze.

7 KOCALI HÜRMÜZ’ün senaryosu biraz değiştirilmiş. 3 dedikoducu adam katılmış mesela, bir kuşçu katılmış. İlginç kılmış filmi, farklı. Bir de filmi Ezel AKAY çekince izlememek mümkün değildi benim için. İzleyeli çok oldu aslında. Yazmak bugün aklıma geldi. Ehliyet sınavına gittim, geçmişimdir umarım. Sınavdan dönerken filmin müziklerini dinledim. Bütün albüm çok ama çok eğlenceli. Orada aklıma geldi. 🙂

Hürmüz hal-i hazırda 6 kocası olup gözünü 7.ye diken, bütün kocaları idare edebilen bir kadın. Doktoru görünce tutuluyor ve diğerlerini azat ediyor, mecburen. 🙂

Filmin güzel olmasının çok nedeni var. Eğlenceli en önemlisi. 😀  1. nedenim:  Hürmüz’ün her kocasının karakterine bürünebilmesi. Karakterler değiştikçe kadının da hareket biçimlerinin, vücut dilinin, konuşma biçiminin değişiyor olması beni oldukça eğlendirmişti. Özellikle kekeme berber ve kabadayı ile sahnelerde çok eğlenmiştim.

2. neden: Filmin, daha öncede söylediğim gibi, müzikleri çok güçlü güçlü ve eğlendiren müzikleri cilveli dans figürleri ile tamamlamış olmaları etkiyi arttırmış Gülse BİRSEL’in şarkı söyleyeceğini düşünmezdim, hadi söyledi diyelim, beğeneceğimi düşünmezdim. 🙂

3. neden: Ezel AKAY, Gülse BİRSEL ile seyirciy ters köşeye yatırmış. Uzun seneler, sadece kendi yazdıklarını ve kısır bir rolü oynayan Gülse BİRSEL’den oldukça iyi bir oyunculuk. 🙂

 4. neden: Filmin görselerinin oldukça iyi olması. Filmde kullanılan kıyafetler, makyajlar, dekorlar çok ama çok güzel. Filmi izlerken bir masalı tiyatroda izliyormuş hissine kapıldım. Evlerin yamuk yumuk olması, kadınların kirpiklerinin kocaman olması, şaşalı kıyafetler, kullanılan renkler…

5. ve son neden: TABİ Kİ OYUNCULAR. Filmde başarısız oyuncu yok. Hepsi ama hepsi iyi oynamış ve karaktere yakışmışlar. Benim kişisel favorim Hallaç Rüstem. 🙂 O adamı diğer işlerinde de beğenmiştim ama yaptığı şive, söylediği şarkı, birçok Trakyalı gibi saçlarını sarıya boyatmış olması, aslan gibi dururken karısını görünce kuzu olması…

Film çok ama çok güzel. Ezel AKAY’ın masalımsı anlatımını devam ettiriyor. İzlemeyenler, izlemeli. Dinlemeyenler, müziklerini dinlemeli.

Bir Cevap Yazın

