ANNEM VE SALATALARI

Annem, salata konusunda bir gurme varsa eğer, işte o olmalı. 🙂 İtiraf ediyorum, hamur işinde pek iyi değildir. Kızma bana anne, az sonra telafi edeceğim. 🙂 Ama bir salata yapar, pöf! Değil parmaklaını yemeği, değil suyuna ekmek banmayı, yemin ediyorum nerde yiyorum demeden salata tabağını kafana dikersin. Dikmişliğim var, ondan biliyorum. 🙂 Genellikle kibar yerim yemeğimi, özen gösteririm ama sıra annemin salatasına gelince içimde ki vahşi insan çıkıyor. 🙂

Bu konu nerden çıktı? Annem yazın çoğunlukla semiz otu salatası yapar. bak öle herkezin bildiği yoğurtlusundan değil ha! Yanılgıya düşme. Baya mevsim salata yapar gibi, domatesli, naneli, soğanlı, sarımsaklı, dereotlu, bol limonlu… Ağzım sulandı. 🙂  😀  Bende bu gün kendime bir semiz otu salatası yaptım. Tadı gayet güzel oldu ama anne standartlarına yetişemiyorum. Aynı malzemeleri, aynı miktarda kullanıyoruz, benim ki masa da ki tek salata ise gayet güzel yeniyor ama yanında anneminki de varsa yüzüne bakılmaz.  Üç günlük aç ol istersen, sadece ekmek ve salata ile doyabilirsin; denenmiş ve onaylanmıştır. 🙂 O kadar diyorum. 🙂 😀  Hedef kitlesi açısında da şanslı. Evde ‘Ay ben sarımsak yemem, maydanoz mu? Böğğ!!. Soğan koyma!!’ gibi gereksiz tepkiler veren de yok. 🙂 Beğeniyle, ağzımızı şapırdata şapırdata, ekmeğimizi bana bana yiyoruz, salatanın hakkını veriyoruz. 🙂

Nesi var anamın ellerinin bilmiyorum. Sadece domates ve soğandan bile evlere şenlik salatalar yapabiliyor, yapıyor. 🙂 Anne, bak seni cümle aleme ifşa ettim. 🙂 Kapını çalarlarsa ‘hu, komşu, salata yap da yiyek.’ derlerse yapıver ya. Milleti mahrum etme. 🙂 Elleriden öperim. Kendime semizotu salatası yaptım. Kmlerce ötedeki anneme selam çakar, salatama dalarım.

semizotu salatası semizotu salatası

Bir Cevap Yazın

