Sekai no chûshin de, ai o sakebu /Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum

Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum-Filmin ismine bak ya…

Dünyanın Orta Yerinde Aşk İiçin Ağlıyorum 2004 yapımı, isminin uzunluğu ve üç farklı dilde ismi olması ile dikkat çeken bir Japon filmi. İzlediğim ilk Asya sinemasını My Sassy Girl sanarken dün yaptığım bir araştırmada filmin afişi önüme çıkmış, Ankara sinemalarından en güzide olan Büyülü Fener’de oluşan anılar beynime hücum etmişti. Hatırlıyorum, eski bir arkadaşımla Ankara’da buluşmuş, sinemaya gitmeye karar vermiş, izleyecek bir film bulamadığımızdan bu filmi tercih etmiş, salondan çıktığımızda ‘Vay be…’ gibi cümleler kurmuş ve gayet etkilenmiştik.

Bir erkek ile bir kızın aynı aşk filminden aynı anda etkilenmesi bir aşk filmi için başarı bence. Genelde kadınlar ‘ah aman ne romantikti, öf ya kız ölmemeliydi, ulan adam nasıl bırakıp gitti, şerefsiz.’ gibi cümleler kurarken erkekler tepkisiz kalır. Film ya çok ağlak gelir ya çok romantik, ya çok boğucu gelir ya çok kadınsı. Aynı tatları almak mümkün olmaz, aynı memnuiyete ulaşılmaz pek. Şimdi düşünüyorum da arkadaşımla farklı derecelerde ve farklı sahnelerden etkilenmişizdir muhakkak ama ikmizde etkilenmiştik. İsmi üzerine dakikalarca konuştuğumuzu hatırlıyorum. 🙂 Konuşulmayacak gibi de değil; Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum. Vurucu ve ilgi çekici bir başlık.

Gelelim konuya, bir çiftimiz var, çift ve aşk olmadan dram olur mu? 🙂 Birbirine aşık bir çiftimiz var, kız birden ortadan kayboluyor, erkek ise kızı bulmak için memlekete gidiyor ve eski aşkı ile karşılaşıyor. Lise aşkının büyüsüne kapılıyor sanki… Lise aşkları da, aşklar tek taraflı da olsa çift taraflıda olsa bir başka oluyor, yürekte hep bir yeri oluyor. Bir hesaplaşma, içsel çözümlemeler…

Filmin konusunu detaylı hatırlamıyorum, oyunculuk nasıldı hatırlamıyorum, senaryo güçlü müydü hatırlamıyorum. Hatırlamak da istemiyorum aslına bakarsan. Sanki o günler değişir, filmden aynı tadı alamazmışım gibi geliyor. Filmi, hatırlamasam da filme olan güvenimden tavsiye ederim. İzleyin, izlettirin anacım.

Bir Cevap Yazın

