BAŞ AĞRISI-İŞ YOĞUNLUĞU

BAŞ AĞRISI MI DEDİN? YOK, ÖYLE BİR LÜKSÜM YOK.

• İnsanların yaklaşık %20-%30’u ayda en az bir defa gerilim tipi baş ağrısı çekiyor.
• Gerilim tipi baş ağrıları kadınlarda erkeklere göre %40 oranında daha fazla görülüyor.

Uluslararası Baş Ağrısı Derneği’nin belirlediği gerilim tipi baş ağrısı kriterlerini şöyle sıralayabiliriz:

• Baş ağrıları en az 10 defa, 30 dakikadan 7 güne kadar sürüyor olmalı.

• Baş ağrıları aşağıdaki özelliklerden en az iki tanesini içermeli:
o Zonklamanın olmaması
o Hafif veya orta şiddette olması (aktiviteleri etkileyebilir, ancak engel olmaz)
o Başın her iki tarafında da görülür
o Günlük fiziksel aktiviteleriniz nedeniyle kötüleşmez

• Baş ağrısı esnasında, mide bulantısı, kusma, veya ışığa ve sese karşı hassasiyet oluşmaz.

Nöbet çıkışıyım ey ahali, çalışmaya devam ediyorum. Nöbetimde bir kan gölü gördüm desem yalan olmaz. Hatta ayak tırnaklarımın kenarlarından kanı zor temizledim. Gergin, yorucu ve bunaltıcı bir nöbetti. Dinlenmeye geçtiğimde dinlenmek mümkün değildi. Bilinç boşluğu yaşadım sadece. Hep diken üstündeydim, ‘Birşey olacak mı? Olmayacak mı?’ Uyudum denemez, dinlendim denemez. Berbat bir yorgunluk vardı üstümde.

Sabah 8 itibarı ile işe başladığımda, yukarıda baş ağrısı ile özdeşleştirdiğim mor tonunda yazdığım belirtileri gösteriyor, gerilim tipi baş ağrısından mahvoluyordum. Gelecek müracaatçılar birden geldi, gergin ergen kızımız uyandı, bende baş ağrısı kalmadı. Ağrımı hissedecek kadar boş zamanım yoktu.

Gidecekleri yolladık, öğlen arasında dinlenmeye çekildik. Ne mümkün? Yorgunluk, ağrı, gerginlik… Bu gerginlik tipi baş ağrısından nefret ediyorum; o beni çok seviyor. Sevme, düş yakamdan, gelme bir daha, civarıma uğrama, bir kop git ya! Resimde gösterilen bölgelerimi rahat bırak ya.

Beynim, sadece rüya görmeye ve mutlu olmaya yarasın. Baş ağrısı ve gerginliğimi aldırasım, duvardan duvara vurasım,vefat edenlerin ayakkabısı gibi kapı önüne koyasım var.

Bir Cevap Yazın

