AYE CAPTAIN, MY CAPTAIN

KAPTAN JACK SPARROW – KAYPAK BİR ADAM

KARAYİP KORSANLARI, 2003 yılında çekilen ilk film ile başlayan bir seri. İlk Filmi abim ile izlediğimi, hatta tekrar izlediğimi 🙂 Jack Sparrow’a çok güldüğümü hatırlıyorum. Kaptan Jack SPARROW kaypak, yalancı, oynak, yılışık, sahtekar bir adam. Çokça kirli kıyafetler içinde, devamlı ve hızlı hızlı konuşuyor, mükemmel bir makyajı var, adamı bıyık altından güldürüyor, şapşal bir hali var. Bukadar kötü özellikten bahsetmeye sana imkan tanırken bir anda, pat diye, zeki, mert, cesur, yakışıklı oluveriyor. 🙂

Serinin 4 filminde de adamın el hareketleri, kol hareketleri, jestler, mimikler, göz devrmeleri,koşuşu dünyalar tatlısıydı. Şuana kadar çekilmiş bütün korsan filmlerinin arasından en çekici ve şeker korsan karakterini sanırım Karayip Korsanları serisi yaratabildi. İlk filmde kaleden ‘Jack Sparrow’u yakalamıştınız ama elinizden kaçırdınız.’ diyerek atladığı sahneyi hatırladıkça gülüyorum. Zor durumlardan bu kadar kolay kurtulabiliyor olmak ne büyük bir lüks. 🙂

Son filmi dün gece, koltuğuma yerleşmiş, kucağıma bir tas çekirdek almış biçimde izledim. Film boyunca tuvalete gitmek bile istemedim. Temposu oldukça yüksek bir film. Orlando Bloom’un olmaması beni biraz rahatsız etse de, Depp tek başına bütün filmi yüklenmiş, gayet güzel yapmış. DEPP, her eve lazım, özellikle korsan kılığında. 🙂 Büyük Britanya Kralı kendisine ‘Jack Sparrow.’ diye hitap ettiğinde ‘arasında bir yerde kaptan olmalıydı.’ demesi beni mahvetti. 😀

Filmleri Türkçe dublajlı izlemem, orjinal konuşmanın daha etkili olduğunu düşünüyorum. Alt yazısız izlemeye gayret gösteriyorum. Garip Sular’ı da altyazısız izledim. İngiliz ingilizcesinin akmayan kelimelerine, oy, aye, mate gibi hitaplarına bayılıyorum. Karakterlere de fazlasıyla yakışmış. Film boyunca gözümü bile kırpmadım. 🙂 Nekadar çekirdek yediğimin hesabını bile bilmiyorum. Hala dilimde tuzlu bir tat var. 🙂

Sonuç olarak Karayip Korsanları heycanlı, eğlenceli, sürükleyici, farklı tüleri seven sinema seyircisine hitap eden bir seri. Depp ve Bloom’un sayesinde gişesi de fena değildir. 🙂 Depp’i Çikolata filmi ve Karayip Korsanları’ndan sonra, eğer ki sıradan bir rolde görürsem, çok şaşırırım. Adama serseri rolleri yakışıyor ya. 🙂 Böle devam etmeli. Cadılar Bayramı kostümlerine farklı ürünler sunmalı. Kaptan Jack Saprrow kostümleri artık eskimeye başladı.

Bir Cevap Yazın

