ABİDEN YEMEK TARİFİ :D

GARİP BİR DUYGU, GARİP BİR GÜVENSİZLİK …

Yemeğe misafirim vardı. Misafire mutlaka et pişirilir değil mi? Bende, kırmızı et yemesemde, kırmızı et yapmaya karar verdim. Anneme sordum birkaç tarif, hoşuma gitmediler. Yani hiç olmazsa bende ucundan yemeliyim değil mi?  Abim geçenlerde yaptığı etten bahsediyordu, aklıma o geldi. 🙂 Abime yemek tarifi sormak başta garip gelse de, daha lise öğrencisi iken yaptığı Fransız Soğan Çorbası aklıma geldi, bir nefeste güvenle doldurdum göğsümü ve sordum. Bu satırları neden yazıyorum? Çok beğendim ve koca bir parça yedim de ondan. 🙂 Bukadar az zahmetli olupta bu kadar lezzetli nasıl olabiliyor orasını merak ediyorum.

Tarifi de şudur efendim. Kemiksiz etinizi alıyorsunuz ve pişirmeden yaklaşık 24 saat önce süt, soğan ve tuzdan oluşan sosa yatırıyorsunuz ardından iyice kızmış tavada, iyice kızarmış yağda pişiriyorsunuz.

image

Eğer eti olması gerekenden fazla pişirirseniz et  lezetli fakat sert oluyor. Eti nar gibi kızartıcam diye dert etmezseniz, et hem (ince olduğu için kısa sürede) pişiyor, hem yumuşacık hemde lezzetli oluyor. İlk eti uzun pişirdim, sert oldu ve onu misafire verdim. 🙂 Amaç aslında misafire sert eti yedirmek değildi ama acemiliğime geldi. Son parça en iyisiydi. Türk misafirperverliği ile en sonuncusunu kendime saklamıştım. 😀

Tek derdim var, sosu çok yandı tavada, bir sürü bulaşık! Abime sorsam mı? Bulaşıkları yıkayan periler, cüceler var mı? Hangi gökkuşağının altındalar? Eve servisleri var mı? 🙂

Bir Cevap Yazın

