THE HUNGER GAMES

MAY THE ODDS BE EVER IN YOUR FAVOR

Açlık Oyunları üçlemesi, Açlık Oyunları, Ateşi Yakalamak ve Alaycı Kuş isimli Suzanne Collins’in kitaplarından oluşuyor. Kitap uzun süre en çok satanlar listesinden inmedi. Açlık Oyunları üçlemesi için yoğun bir fan art kültürü var. Yukarıya eklediğim kısa film fanlar tarafından çekilmiş, müthiş etkili, belki de 2012’de çıkacak olan filmden zaman zaman daha iyi olabilecek kadar etkili bir iş olmuş. Bunda etken oyuncuların kitaba gönül vermiş olmalarının, yönetmenin olay analizini iyi yapmış olmasının ve ekibin ( zaten küçük bir ekip) karakterler ile sinirlenip, üzülmüş olmasının etkileri muhakkak vardır. Bu filmi arayıp bulmadım; denk geldim. Çok iyi etmişim. Açlık Oyunları’nı dayımın kızından ‘Bak bu güzel bir kitap.’ cümlesi eşliğinde almış, okuduğu kitapların güzel kitaplar olduğunu bildiğimden, elime aldığım ergenimsi kitaptan hiç şüphe etmemiştim. İlk gece kitabın 50 sayfasını okuyup, bir nöbet gecesine bırakmayı aklıma koymuş fakat ertesi gün dayanamayıp okumuş ve ardından Ateşi Yakalamak’ı sipariş etmiştim 🙂 Herhangi bir eser rüyama girmediyse beni etkileyenler sınıfına giremez. Açlık Oyunları o listeye muhakkak giriyor. Kitabı bitiremeden yatıyor olmak, retinalarımla beraber vicdanımı da rahatsız etmişti. İşte o ikinci gece rüyamda Katnis ile ok atmış, Peeta ile ekmek pişirmiş, Gale ile kıskançlık hissetmiştim. Hatta blogumda ‘derken derken bir kitap çıkarıyo : açlık oyunları. bunu oku diyo, güzel kitap.hiç tereddüt etmiyorum, listemi sallamıyorum, kitaplıkta bekleyen kitapları hiç ama hiç umursamıyorum. şöle beni sarıcak,sarmalayacak, rahat bırakmayacak, rüyama girecek daha da iyisi uykumu kaçıracak bir kitap istiyorum.’ 

‘rahat tabureme oturuyorum, alıyorum ‘açlık oyunları’nı elime ve başlıyorum.

ev boş, beni rahatsız edecek tv yok, bilgisayar yok, muhabbet edenler yok. bende hastayım. karnımda sancı var. kendimi battaniyeye sarıyorum, kanepeye gömülüyorum. sayfalar akıyor, beni bırakmıyor. annemler geliyor, annemler yatıyor… ben yer değiştirip yatağıma geçiyorum. karnım hala ağrıyor. derdim ne? hastamıyım? gazım mı var? katniss korktukça bende mi korkuyorum?

sanırım hepsi.

kitabın kapağını kapattığımda saat 2buçuğu geçmişti. bu benim için rekor. ben erken uyurum çünkü, bilen bilir :)’ gibi gibi cümleler kurmuşum. Hemen bağlantıyı ekliyorum. 🙂 Ben bilmem kaç ay önce yazdıklarımı okuyunca bir güzel oldum, bağlantılamazsam çatlarım. 🙂

tp://minikellerimdekocamandamlalar.blogspot.com/2009/12/aclk-oyunlar-atesi-yakalamak.html vehttp://minikellerimdekocamandamlalar.blogspot.com/2009/12/ates-beni-yakalad.html

Üçleme aslında yazarın yarattığı bir anti ütopik dünyada geçiyor. Ya zaten Açlık Oyunları, Ateşi Yakalamak ; Katnis, Gale,Peeta gibi kelimelerle bu sayfaya geldiysen konuyu biliyorsundur. 🙂 Tekrar özet geçemeyeceğim. Yazacak tek cümlem var; Açlık Oyunları üçlemesi bir devrimin göbeğine düşen çocuk-kadının kafayı yemeye giden acı, macera, heyecan ve hüsran dolu hayatını anlatıyor. Beni en etkileyen kısımı doğamızın şiddete olan eğilimin yüksek olması ve zamane insanlığı olarak sertifikalar, yabancı diller, bilmem ne kursları ile ne kadar güçlü gözüksekte hayatta kalabilme becerilerimizin en az seviyeye inmiş olması gerçeğiydi.

Açlık Oyunları uykumu kaçırtmayı başarmış ve bana Ateşi Yakalamak’ı aldırabilmişti. Ateşi Yakalamak beni yakalamış ve aylarca Alaycı Kuş’u beklememi sağlamıştı. Alaycı Kuş ise, ticari amaçla yazılmış hissi verdiğinden ve daha yavan geldiğinden bende bir tül mavisi hüzün yaratmıştı. Gene de, her şeye rağmen, can sıkıntısını gidermek, kalp ritmini arttırmak çin tekrar okunabilir. 2012’de filmi çıkıyor. Filmi çekilen bir kitap üçlemesini bilmiyorsan, şşşişşşşşt, bunu kimseye söyleme, git, al, oku, hep biliyormuş ayağına yat. 🙂

Bir Cevap Yazın

