BAY 658- O SAYIYI ALKINDAN GEÇİRMEYE AZMEDİYORSUN; ETME

 

AKLINDAN BİR SAYI TUT; 658 OLMASIN, ADAMIN HAŞATINI ÇIKARIYORLAR. 🙂


AKLINDAN BİR SAYI TUT John VERDON tarafından yazılmış, 2011 yılında Koridor Yayıncılık tarafından Türkiyede kitapçılara sunulmuş, acilen korsan tezgahlara düşmüştür. 🙂  Bu kitabı Ankara’dan aldım. Aldığım anlarda kitabı okumaya pek hevesli değildim, satıcının ısrarı ve tavsiyesi üzerine aldım. Kitaba başlarken de çok hevesli değildim fakat kitap bambaşka boyutlar açtı bana. Kitaba Nazilli’de başlayı, Ölüdeniz’de evam edip, Side’de bitirdim. 🙂 Kitap önerisi yazmayalı da baya olmuş, kitabın da etkisinde iken bunu yazmaya karar verdim.  Kİtap bir polisye olup insanı şoka sokuyor. Beni soktu yani. 😀 Kitabı okurken ve okuduktan sonra, algıda seçicilik sanırım, her yerde seri cinayetler anlatan haberler, diziler gördüm. 😦 Olmasınlar, görmeyelim…

Kitap kısaca kurbanlarına bir sayı tutumalarını ve tuttuğu sayının 658 olduğunu belirten mektup yazan manyak bir katilin yakalanma macerasını anlatıyor. Kitap sadece polisiyeye yönelmiş tek taraflı bir eser değil. Felsefe, ailevi ilişkiler, psikoloji, psikiyatri, adli tıp ve daha neler neler. Katilimiz tahmini 10.000 kişiye içlerindenbir sayı tutmasını ve tuttuğu sayının 658 olduğunu bildiği bir mektup yazıyor ve para istiyor. 10.000 kişiden 658 tutanlar tabiki oluyor ve göderilen çeklerden de kişinin adresine ulaşıyor ve tehdit metupları ve işkenceler başlıyor. Olayı emekli bir polis memuru olan Gurney çözüyor. Çözerken başka vakaları ve seri katilleirn davranış biçimini de anlatıyor. Anlatılan vakaların gerçek olup olmadığını bilmiyorum ama çok ilgi çekici ve tüyler ürpertici vakalar oldukları bir gerçek.

Kitabı havuz başında ve deniz kenarında okuduğumdan, okuduğum ortamların iyi olmasından dolayı mı bu kadar hoşuma gitti acaba? 🙂 Olabilir. Genede bana son dönemlerde tavsiye edilecek bir kitap sorsalar AKLINDAN BİR SAYI TUT’u tavsiye edebilirim. Kitabı okurken zman zaman zihnimi temileyip tekrar okumak istedim ve üstüne düşünmek istedim. Kitap başarılı bir kitap. 🙂 Okuyun anacım, okutun anacım. 🙂

image

Yazıyı bir alıntı yaparak bitiriyorum. ‘ Hayatlarımıza hakim olan roller farkında olmadıklarımızdır. Bizi durmadan bi yerlere götüren ihtiyaçlarımız, aslında farkına varmadıklarımızdır. Mutlu ve özgür olmak için, oynadığımız rolleri ne için oynadığımızı görmeli ve göremediğimiz ihtiyaçlarımızı su yüzüne çıkarmalıyız.’  John VERDON güzel cümleler kurmuşsun, cümlelerini 2 kere okuma ihtiyacı hissettim. 🙂 Yazarın cümlelerini iki kere okuma ihtiyacı hissederse bir okuyucu, cümleler akıllıca yazılmış demektir.

Bir Cevap Yazın

