KİTAP YURDU, KİTAP KURDU….

 

OKUMAK VE OKUMAK VE GENE OKUMAK…

İyi bir okuyucu olduğuma inanıyorum. Okumayı özellikle sevdiğim kitap türleri olmasına rağmen ‘Ben beyaz dizi okumam.’ , ‘Polisiye mi? Ben politik kitap okurum.’ gibi gereksiz ve o kitap türlerini okuyanı ezici cümlelerim yoktur. Bazen bir beyaz dizi ruhsal ihtiyacınızı giderebilirken bazen Che’nin Savaş Anıları sizi alıp Küba’nın kırsalına götürebilir.Hayatın farklı dönemlerinde farklı edebiyat türlerine ihtiyaç duyabilirsin. İlginç değil bu.

Ben her tülü kitabı okumakla beraber bazı yazarların yanına bile yanaşmam. Raflarda onları bir başına bırakırım. Elime bile almam. Doğru değil yaptığım ama düzeltemiyorum. Bu yazarlar arasında ilk üçü göğüsleyen Murathan MUNGAN, Ahmet ALTAN ve Orhan PAMUK’tur. Öyleydi yani. Bu üç yazarın benim için ortak noktaları her birinden kitap okumaya çalışıp kitabın sonunu zor getirmiş olmam. Benim için zorlayıcı, sıkıcı ve olumlu etki bırakmayan birer deneyim olduklarından, aldıkları ödülleri bile umursamadan kitapçı raflarında onları görmezden gelebiliyorum. Ta kii… 🙂

Yaklaşık1.5 metre sağımda bir Psikilog oturmakta. Son dönemlerde pek çok kitap muhabbeti yapıyoruz kendisi ile. Bana bir gaflet anında Murathan MUNGAN’ın iki kitabını önerdi. Anında, hiç düşünmeden hatta reflex olarak kocaman bir ‘ HAYIR.’ çıktı ağzımdan. 🙂 Kitaba bir şans vermemi söyledi ve istemesemde iki kitabını getirdi . Biri yukarıda fotoğrafı bulunan Mahmud ile Yezida. 🙂 Bir tiyatro metni olan Mahmud ile Yezida oldukça dokunaklı, iyi yazılmış ve okuyucuya – hatta yazarı sevmeyen okuyucuya bile- ulaşabilen bir eser. İlk üç sevilmeyen yazar listem değişmiş bulunmakta. 🙂 Yeni sevilmeyecek yazarlar arıyorum 🙂

image

Ben sadece okumayı sevenlerden değilim. Kitapları da seviyorum. Okuduktan sonra kitabını başkasına verenlerden hiç değilim. Olmadık zamanlarda o kitabı tekrar okumak isteyeceğimi biliyorum çünkü. Birinden emanet aldığım kitabı çok beğenirsem kütüphanemde olsun diye ilk fırsatta alırım kitabı. Emanet aldığım kitaplara gözüm gibi bakarım, benimkine gözü gibi bakmayacak kişilere kitap vermem. 🙂 Yani hassasım bu konuda. 🙂 An itibarı ile okunmayı bekleyen okadar çok kitabım var ki… 🙂 ZAmanı gelecek inşallah. Kitap alışverişlerimi de şu anki yaşam koşullarıma göre iki yerden yaparım: 1) DNR 2)da Kitap Evi

DNR ı anlatmaya gerek yok zaten. 🙂 Orası cennetten bir köşe olmalı. 🙂 Ada Kİtap Evi’ne gelince; Nazilli’de ikinci el ve okunmamış kitapları satan, oldukça merkezi bir yerde bulunan bir kitap evi kendisi. İki katlı. Üst katında güzel kitaplar var. Dükkanın bir de Özgür diye bir çalışanı var. Adama bir kitap sor, yazarın bütün eserlerini anlatsın sana, okadar . 🙂 Okuduğum yabancı yazarların cümlelerinin çevirisi benim için oldukça önemli. Bu nedenle çevirinin kalitesini de soruyorum ve sorduğum 10 sorunun 8’ine cevap alabiliyorum. 🙂 Bu hafta gene durağım orasıydı. Bomba kitaplar aldım. Gece Yarısı Kitapları diye bir serinin bazı üyelerini aldım. Kitapların tasarımı, sayfaların dokusu… Kitaplar benim gibi sadece okumayı değil kitapları da sevenler için oldukça ilginç.

image

Selçuk DEMİREL bu seride Dolambaç diye bir kitap çıarmış. Paris’te yaşayıp Türk ve çeşitli yayınlara  çizerlik yapan Selçuk’un bu çalışmasına bittim. Kitabı elimde evirdim, çevirdim, kafamı bir sağa eğdim baktım, bir sola. Sanata öyle bakılır çünkü. 🙂 Birazda gözlerimi kısarak baktım. Birşey değişmedi. 🙂 Bu adam benim için çok sorunu olan, bunalmış, zeki bir adam.

Bazen, kafamda çok konu olduğunda ve bu konulara çözüm bulamadığımda beynimin her yerinin karıncalandığını ve acıdığını düşünürdüm. Beyim kıvrımlarımda küçük, milyonlarca ayağı olan böceklerin gezdiğini düşünürdüm. Meğer onlar hiç bir yere ulaşmayan oklarmış. 🙂 Selçuk bunu neden ve nasıl bir haldeyken çizdi bilemiyorum ama bu benim çok şey düşünüp aslında hiç birşey düşünemediğim, hissiz anlarımın görselidir.  🙂 Eline sağlık

 

Bir Cevap Yazın

