EDEBİYAT-EBEDİYAT

Küçüktüm, çok değil ama. Eşit ağırlık öğrencisiydim, edebi metinler dersine bayılırdım. Bir ödev yapmamız gerekiyordu; içeriği istediğmiz bir yazarı tanıtmaktı. Aklıma gelen ilk yazar W. Shakespeare’di. Uzun, upuzun bir ödev hazırladım. Yazarın garip hayatını, eğitimini anlattım, trajedilerini, sonelerini anlattım, bolca alıntılar yaptım, derste ödev sunma sırası bana geldiğinde hoca kısa kesmemei istemişti. Ben günlerce araştırdım, Milli Eğitim’in yayınlarından bir sürü tiyatro oyununu okudum, altını çizdim alıntı yapacağım yerleri, sevgili öğretmenim Atiye kısa kesmemi istedi. 😦 Kısa kestim tabi ama yazdıklarımdan anlaşıldığı üzere içimde kaldı Shakespeare. Geçen gün DnR da gezerken bu tezgah dikkatimi çekti. 🙂

image

Kısa süreli şaşkınlığımın ardından neler olduğunu anlamaya başladım. Zamane gençleri vampirlerden kurtadamlardan başka birşey okumadıklarından, Japon animelerinden başka bir şey izlemediklerinden böyle bir yöntem seçilmiş olabilir. Ben bayıldım şahsen.  🙂 Kaç dakika orda kaldım bilmiyorum. Hepsine tek tek baktım, çaktırmadan fotoğrafını çektim. 🙂

image

Bukadar modernleştirlen Shakespeare eserlerinin metne bağlı kalacağını tahmin etmemiştim. Kısacık bir bakış attım ve metne sağdık kaldıklarını farkettim. Shakespeare eğer usta ellerde işlenmezse intihara sürükleyecek kadar sıkıcı olabilir. Bir Yaz GEcesi Rüyası’nı izlemeye tiyatroya gittiğimi ve ikinci perdeyi izleyecek kadar takadim olmadığını hatırlıyorum. 🙂 Hazırlanan çizgi romanımsı Shakespeare eserleri fevkalede eğlenceli. bu yöntemle perili ormanlar, entrikalı saray koridorları ve öldürücü iksirler böylelikle okuyucunun hayal gücüne daha yakın biçimde canlandırılabilir. 🙂 🙂 Olmuş yani. Popüler kültüre kurban gitmez de kıymeti bilinirse… Etrafta Shakespeare bilen ergenler görsek, rüya gibi. 🙂

Bir Cevap Yazın

