RAMEN-ERİŞTE-BEN :)

RAMEN VE ERİŞTE KARDEŞLİĞİ

Rameni tanımam tabiki Güney Kore dizileri ve saygı değer çevirmenler sayesinde oldu. Bir tanıştım pir tanıştım. 🙂 Ayda iki kere ortalama yiyorumdur. 🙂 Buzdolabımın alt rafı sadece ramen, çin eriştesi, japon eriştesi ve benzerlerine ayrılmış durumda. Babam Artvinli benim, olabildiğince düz bir adm. Dan dun konuşur, hiç sakınmaz. 🙂 Ben ailesinden ayrı yaşayan bir genç kız olarak kafama göre takılıyorum ve buzdolabım hiç çok dolu olmaz. Babam geldiğinde ne kadar ot, sebze ve meyve varsa alır. Dolap dolar ve taşar. Genre öyle bir gündü, buzdolabımı düzeltmeye meyletti babam, 🙂 “Etme.” dedim, dinletemedim. 🙂 Söylene söylene başladı boşaltmaya, sıra ramenlerime baktı ve “Bunlar ne ya!” diyerek küçümsedi ramenlerimi. 😦 Kalbimi kırdı haberi yok. 😦 Ben onları seviyorum ve yiyorum, özel çubuk bilem aldım. Bunları bilse ooo… 🙂 Neyse Evde ramen yapan Türk genç kızı olarak ben tabiki kendimden bir sürü şey katıyorum içine. İlk ramenimi aibm pişirmişti. Ben bunlardan çok yiyorum ben hallederim diyerek mutfak önlüğünü takmıştı. 🙂 Bayılıyorum abime. 🙂 Ben ondan da birşeyler öğrenerekten kendimi geliştirdim. Bu postta onu paylaşmayacağım ama. Ramen tarifi için bambaşka post lazım. Bugünkü postun amacı kendimi teyzemin mutfağında tencereden erişte yerken bulduğumda yaşadıklarım. 🙂

Bu Koreliler her dizide ramen yiyor ya, hatta utanmadan tencereden yiyolar ve bende yok artık! tepkileri alıyorlar ya işte bu gün o tepkilerimi yedim anacım. 🙂 Teyzemin mutfağında, yemek hazırlıkları yapılırken, açlıktan gözüm dönmüşken ve tam bu açlık duygusu ile tencerede kalmış olan erişteye dalarken, “Yavrum, bu Koreliler işi biliyor.” dedim. 🙂 Ya yemeği ben yapıyorum, sofrayı ben kuruyorum, ben topluyorum, ee bulaşığıda ben yıkıyotum! Tencereden yerim arkadaş. 🙂

Birgün Güney Kore’ye yolum düşecek, biliyorum. 🙂 Otuke diycem onlara, ellerimi ağzımın sağ ve soluna koyarak canım ne istiyorsa onu söyleyeceğim bağırarak, telefonuma süs alacağım, çift tişörtleri alacağım, taç şeklinde Mickey Mouse kulakları ve de benzerlerini alacağım, sevgiliye ya da kocaya taksın diye bir sürü dil dökeceğim ( Anadolu erkeği sevmez ya öle şeyleri:) ), ramen yiyeceğim, soju içeceğim ( rakı koymuyor bana soju vız gelir 🙂 ), karışık pilavı tadacağım bir de şu ramen pişirilen tencereleden alacağım. Daha listem uzar gider de şimdilik bu kadar. 🙂 Yukarıda ki fotoğrafa bakınca ağzım sulandı. 🙂 Yapacağım sizi şekerlerim, ümidim var. 🙂

RAMEN-ERİŞTE-BEN :)” üzerine 4 yorum

  1. Ramen manyağı biri olarak hislerini, duygularını tahmin edebiliyor, can-ı gönülden seni anlıyorum 🙂 Ayrıca fotoğraftaki ramen ne şahane görünüyor öyle. Bu arada ben ramenimi bildiğin tencereden yiyorum inanılmaz lezzetli oluyor. Bayılıyorum… Offf çok fena canım istedi şimdi yeaaaa… 🙂

    • ramen kore eriştesinin korece adı. çabuk çorba gibi 3 dakkada olanları köpük kaplarda migros 3m gibi büyük marketlerde makarna reyonunda, italyan makarnalarının fwelan yanında oluyor. ama ben tarifteki gibi pişirmiyorum 🙂

Bir Cevap Yazın

