YARARLI BİR PAZAR GÜNÜ

EV YAPIMI MUTFAK ÖNLÜĞÜ- UZUN BİR ÇALIŞMA

Bir süre önce İKEA’da boş boş gezerken kendimi perde ve kumaş bölümünde bulmuş ve üzerinde suratlar olan bir kumaşın önünde uzun süre kalmıştım. Evde gereksiz şeyleri hiç sevmem. Kalabalıktan haz etmiyorum. Bu duygular içersinde, kumaşın başında büyük bir çelişki yaşamış fakat en sonunda 1 metre almaya karar vermiştim. Kumaşın tasarımını yapanın ismini unuttum ama kumaşın adı dak. Bu kumaşı tanıyorum çünkü aynı kumaştan kendime amerikan servisler yapmış ve koltuklarımı kaplatmıştım. Uzun lafın kısası kumaş döşemelik kumaş. Kumaşın farklı bir yapısı var. Üzerine su damladığı zaman suyu emmiyor. 🙂 Yani amerikan servisim kirlenmiyor, kirlense de lekeleri çok kolay çıkıyor. 🙂

Neyse ben kumaşımı almış evime dönmüştüm. O kumaştan mutfak önlüğü yapmak için kendimi gaza getirdim ve bir akşam başladım işe. Atölyemi salonumda kurdum, etrafı fazlasıyla dağıttım, kirlettim. Şekil 1-A. 🙂

Minicik de bir dikiş makinam var. Yakından görsen sakızdan çıktı sanarsın. 🙂 Buna rağmen bana pantolon paçası, toz bezi, amerikan servis ve hatta mutfak önlüğü bile yapıyor. 🙂

O gece önlüğün ana parçasını yaptım. Önce kendi vücudumu ölçtüm, ardından kumaşın arkasına bu ölçülere 2şer cm ekliyerek kurşun kalemle çizdim. Kumaşı kesip diktim. 🙂 Dikişlerim iyi değil. Dümdüz dikemiyorum. Muhakkak hatalı oluyor ama bu beni durdurur mu? Hayır. 🙂 Ana parçayı diktikten sonra abime fotoğrafını yolladım. Bana dedi ki ‘Söleseydin ben sana en alasını alırım. ‘ 🙂 Yahu ben de alırım ama benim yaptığım gibi olmazki. 🙂 Neyse, bu parçayı yaptıktan sonra, uzun süre ellemedim önlüğümü. Bugüne kadar.

Babişkomla Western filmi eşliğinde kahvaltı yaptıktan sonra, Starda yayınlanan Merlin’in eski bölümüne bakıyordum ki babamın çok ilgisini çektiğini farkettim ve babamı sihrin eğlenceli dünyası ile başbaşa bırakıp önlüğümün başına oturdum. Önlüğün dikiş hatalarını kapatmak için kenarlarına siyah kurdela çektim, boyun askını uzatılabilir şekilde yaptım. Yaptığım işten pek memnunum. Renkliler ile beraber yıkadıktan sonra, önlüğüm kullanmaya hazır. 🙂 Birde üzerimde bir fotoğrafını çekip yayınlamayı düşünüyorum. Şimdi sıra %100 pamuklu kumaştan ayakkabı ve çanta kılıflarında. Kılıflarımın rengini belirledim, kumaşları kestim ve teğelledim. Bugün kollarım ve ameliyat yerim çok acıdığından el işine son verdim. Pazar günüm çok güzel ve verimli geçti. Duygusal olarak da tatmin oldum. İnsanın birşeyler yapabilmesi ve bunu kullanması oldukça tatmin edici. 🙂 Daha güzelleri bir şeyler yapmak isteyen herkesin olsun.

Bir Cevap Yazın

