AVATAR; LEGEND OF KORRA

AHALİ, AVATAR GERİ DÖNÜYOR! 🙂

Dizileri, her hafta takip edip heyecanlanmıyorum pek. Lost’u çok sıkı takip etmiştim. Çok sıkı takip ettiğim ve tekrar izlemekten sıkılmadığım bir başka seri ise Avatar; Son Hava Bükücü. 🙂 Her bölümü takip etmiştim ya, her hafta. Tekrarlarını da tvden tekrar tekrar izlemiştim. Filmini 4 gözle beklemiştim ve hüsrana uğramıştım, o ayrı konu.

Avatar’ın maceralarını anlatan, eski seriye bağlı kalıp başka hikayelerden baseden bambaşka bir anime ile, Avatar; Legend of Korra ile macera devam ediyor. 🙂

Animenin yaratıcılarıAvatar’ın torunlarının yaşadığı, Katara’nın yaşlı bir kadın olduğu, esas hikayede bulunan hayatlardan, şehirlerden çok farklı bir dünya yaratmışlar.  bu dünyada yeni Avatarımız asi ruhlu, güçlü bir kız; küçüklüğünden beri ateş, su ve toprak bükebiliyor.

Hava bükmek içinse Aang’in oğlutarafından eğitilmesi gerekiyor. Evet, Hava Bükücülüer geri dönmüş. 🙂 Son Hava Bükücü, neslinin tükenmekten kurtarmış. 🙂

Yeni Avatar’ımız daha önceden de söylediğim gibi asi, güçlü, bükme konusunda gayet yetenekli fakat Avatar olmanın ruhani boyutunda yeteri kadar iyi olamayan  Korra’nın maceralarını anlatıyor. Aang’in uçan bizonu vardı, Korra’nın da kutup ayısı-köpek karışımı bir hayvan dostu var. Aang ve arkadaşları Appa ile maceradan maceraya koştu, Korra da Naga ile uluslar arasında gezecek ve yolculuğunda olgunluğu arayacak sanırım.

Serinin orjinalinde birbirinden güçlü karakterler vardı. Komik karekter, sinirli fakat yanlış anlaşılan karakter, terk edilmiş karakter, manyak karakter, şevkatli karakter… Uzayıp gider. Bu seride de ana karakterlerin güçlü olacağına inancım yüksek fakat karakterlerin oluşturacağı grubun dinami aynı olmamalı ki serinin kendisini tekrarlayacağına inanmıyorum.

Birde seride kötü adamımız var. Maskesi de var, eşitliği savunuyor. Biraz Komünist, biraz V ( Vendatta). Eşitlikçi diye adlandırılan ve bükücülere karşı olan bir adam ve yeraltı örgütü.

Serinin son sezonu ile cevaplanmayan soruların cevaplara ulaşacağına inanıyorum. Zukko’nun annesine ne olduğu gibi. Aynı zamanda artık fantastik dünyamışda 4 çeşit büküücü yok, 5 çeşit var. Artık metal bükücüleri de var. 🙂

Seri eski seriden kolaylıkla ayrılabilirken, eski karakterlerin yeni karakterler üzerinde ki etkileri çok net fark edilebiliyor. Takdiri hak eden bir başka konu da serinin yaratıcılarının karakterlere isim bulmada ki başarıları. Serinin ilk bölümünde tanıtılan isimler oldukça güçlü ve karakteri yansıtan isimler. Korra, Amon, Naga… Avatar;on Hava Bükücü’nün de isimleri güçlüydü. Ben izlememiş olsam ve bana bir Sokka diye bir isim var dese aklıma o şebekten başka bir karakter gelmezdi ve Zukko ise sorunları olan bir ergeni çağrıştırabilir. 🙂

Uzun lafın kısası; Korra için heyecanlıyım. 🙂

Bir Cevap Yazın

