KARIŞIK ZAMANLAR…

KAFASI KARIŞIK, RUH HALİ DARMADAĞIN BİR KADIN…

Bu aralar bir sıkıntı, bunaltı var üstümde. Sosyal hayatım çok ama çok yoğun. Gitmem gereken yerler, gitmekten hoşlandığım yerler hiç bitmiyor, buna rağmen bir sıkıntı var içimde, tam yüreğimde. Olmıycak konularda ağlama iç güdüm bütün diğer güdülerimi bastırabiliyor. Moralimi düzeltmek için çok ama çok uğraşıyorum, bazen başarıyorum bazen başaramıyorum. Bu ağlak, sinirli ve tatminsiz durumum ne zaman bitecek? Bitsin artık. 😦

Uzun zamandır aradığım bir kitap vardı, Abelard ve Heloise’nin Mektupları isimli. Arkadaşlarım aradığımı bildiklerinden bana bulmuşlar saolsunlar. Hediyemi alalı bir süre oldu aslında ama yakın zaman kadar başlayamadım okumaya.

Kitap aslında aradığım kitap değil. Ben Abelard ve Heloise’in mektuplarının kitabını istemiştim. Bu kitap o mektuplardan oluşturulan bir tiyatro oyunu. Mektupların aslını bulmakta çok zorlanıyorum, yeni basımı zaten yokmuş. Çok fazla çevirisi de yokmuş. E kadın  ne zor ediyorsun, bu kitapta ne var? gibi cümleler aslında gayet mantıklı cümleler.

Abelard döneminin aykırı filozofu, Heloise ise oldukça güzel bir kadın. Heloise Abelard’ın öğrencisi olmuş ve bu dönemde çiftin arasında bir ilişki başlamıştır. Heloise’in dayısı bu ilişkiyi duyar ve Abelard’ın hadım edilmesini sağlar. Heloise bir manastıra kapanır. Çift son anda evlenmiş ve gayri resmi birlikteliklerini ortadan kaldırmış fakat gene de buluşamamışlardır. Bu çift arasında yazılmış olan mektuplar kitap haline getirilir. Abelard artık filozofluğu ile değil Heleoise’nin aşığı olarak tarihe damgasını vurur. 🙂 Bir filozof için kötü bir tanınma biçimi.

Elin… Elin değmiş bu mektuba.

Teşekkür ederim; bana yazmamışsın ama…

Elbette tanıdım yazını; değişmemiş hiç.

Değişen birşey olmadı zaten, acı bile aynı acı.

İlk mektup bu dizelerle başlar. Heloise’nin mektupları daha yakın, yürekler ısıtabilen mektuplar iken Abelard’ın ki okadar kolay akmayan mektuplardır.

Çift öldüklerinde birleşmeyi, aynı yere gömülmeyi arzular. Kitabı okuyan hutun kişi ( ben oluyorum) kitabı okumaktan çok zevk alır ve mektupların aslını bulmak için daha da hırslanır. 🙂 Huzursuz ve sıkıcı günleriden biraz da olsa kitabın katkısı ile uzaklaşır, her önüne gelene önerir.

Bir Cevap Yazın

