THE INSTICT!!

İLGİSİZ OLANIN BİLGİSİ… 🙂

Asya sinemasına ilgim var, Asya kültürünü de merak ediyorum. Japonya görmek istediğim ülkeler arasında. Büyük ihtimalle de izlediğim filmler ve diziler nedeni ile özellikle Güney Kore hakkında yalan yanlış bilgilerim var. 🙂 İş gene ilgiye dönüyor işte. 🙂 Bir de arkadaşım var, psikolog. Zaman zaman ondan bahsettim aslında, yaklaşık 1,5 metre sağımda oturuyor. Dün sabah onunla konuşuyorduk. İş saatlerinin başıydı ve bizim morellerimiz daha bozulmamıştı. Konu Güney Kore sinemasına ve Asya sinemasına geldi. 🙂 Ben ataklar gerçekleştirip ona indirdiğim filmleri veriyorum ama o izlemiyor. 😦 Kendisini Koresever yapamadım. 😦

‘Sana Hollywood yapımları getiriyim ben en iyisi.’ dedim. Biraz itiraz etti, biraz gülümsedi, derken aklıma bir programda duyduğum bir şey geldi.

Şimdi bize göre çekik gözlülerin hepsi bir ve hepsi ‘Japon’ hatta ‘Çapon’ ya, onlarda bizdeki fiziksel farklılıkları net göremiyormuş. Hep derler ya, birbirlerine benziyo hepsi bunların diye. Onlar için bizde birbirimize benziyormuşuz. İşte tam da bunu söledim kendisine, ne dese beğenirsiniz? ‘ Yoo, hiçte benzemiyorlar. Ben ayırt edebilirim.’ dedi. Güldüm sadece. 🙂

Yanlış yapmışım. 🙂 ‘Nasıl ayırt edicen? ‘ dedim. ‘Çinliler gergin, Japonlular saygılı, Koreliler özellikle Güney Koreliler öle mal mal bakıyor.’ dedi. 🙂 Bir güldüm anlatamam. 🙂 Hemen gözümün önüne poz veren idollar geldi. Hakkaten mal mal bakıyorlar ya. 🙂 ‘ Taylandlılar?’ dedim. ‘Onları bilmiyorum ama bir film izlesem bilirim.’ dedi. 🙂  Sohbet hiç de beklemediğim bir yönde ve benim kontrolüm dışında gelişti. Kendimi Google Görsellerde Koreli, Çinli, Japon fotoğraflarına bakarken buldum. Hatun hakkaten gösterdim her fotoğrafın ulusunu bildi ya. 🙂 🙂 Gözlerime inanamadım. Bu içgüdüdür! 🙂 Hatta bir fotoğrafa ‘ Bu kesin Koreli.’ dedi ve bir sürü güldü. 🙂 Fotoğrafı bulamadım, bulsaydım kesin koyucaktım ama bilindik, acıklı, çok düşünen idol pozlarındandı. 🙂 Sonra Taylandlı fotoğrafları gösterdim, hiç birini bilemedi. 🙂 :):)

Sonra Asyalıların da birbirinden ayırt edilebilir oldukları, onların da aslında birbirlerine çok benzemediklerine karar verdik. 🙂 Bu benim için bir challenge dır. Bunun Türkçe’sini bulabilmek isterdim, üzgünüm. Ara ara bu sınavı tekrar edeceğim. 🙂 🙂 🙂

THE INSTICT!!” üzerine 2 yorum

  1. Ben de buyuk cogunlugunu birbirinden ayiririm ama oyle gergin, saygili, mal falan olarak degil tabi 🙂 Bir de zaten fotograflarda bu fazla belli olmaz. Elinde sadece fotograf varsa kemik yapilarindan, burnundan agzindan gayet anlasiliyor. Ama oylesine bakinca anlasilmayabilir.

Bir Cevap Yazın

