NO OYUNU DERKEN?

D&R’IN GARİP KİTAPLARI 🙂

Bu D&R’ı kim kurmuştur ki ya? Hangi zihnini ve ticaret anlayışını sevdiğim insan? 🙂 Bu D&R’ın bir varisi varsa, ona eş olmak, hisselerini paylaşmak istiyorum. 🙂 Düşünsene D&R gibi bir dükkanın var ya. 🙂 Vay anasını, hayat işte o kitap severe güzel ya. 🙂

Gece gece D&R nerden mi çıktı? Nerde D&R görsem uğrarım ben.  Bulunduğum şehir, para durumum asla fark etmez. Orası görüldüğünde girilecek, girildiğinde alışveriş yapılacak bir yer benim için. 🙂 Yaklaşık 1 sene önce Bornova Forum’a gitmiş ve oradaki D&R da saatlerimi geçirmiştim. Bıkmadan. 🙂 Hatta bir çift ergen genç kızın konuşmasına gülsem mi ağlasam mı bilememiştir. Genç kızlar tip itibarı le ‘İnek öğrenci’ profili çizsede, kullandığı sonradna icat edilmiş şivesi ile tiki kızlardı. Ağızlarını yaya yaya, a harfini kısa kesmeden, uzata uzata konuşuyorlardı. “Beni buraya gömün yaaaaa…” Ergenlerle gönül birliği kurduğumuzu hissettiğimden popüler kültürün etkileri okadar canımı sıkmamıştı. Neyse konuyu dağatmayalım, 🙂 demem oki yazlık tatilde bile D&R a girip kitap almışlığım var. Ya yazlık tatilde denize gidersin, havuza gidersin, bara gidersin… Gibi yani. 🙂 Ama yok.

Bir süre önce Aydın D&R da bulunan tezgahların birinde bu kitaba rastladım; ALTI ÇAĞDAŞ NO OYUNU. Önce Bu No Oyunu ne olaki dedim, derken kitabın arkasını okudum ve kitaba takildim kaldım.

3 çeşit Japon Tiyatrosu varmış, bu No Oyunu da bunlardan biriymiş. Ben oldum olası sanatın toplum için yapıldığına ve toplumu yansıttığına inanırım. Bu nedenle Japon Tiyatrosunu ve doğal olarak Japon toplumunu anlatan kitaba kayıtsız kalamadım. Kitabı alır almaz bitirmedim, sakin sakin okudum.

Kitabı aldığıma ( sadece 5 liraya aldım ve kitap 1991 yılı basımı ve baya nostaljik ve egzotik bir havası var. ) hiç pişman olmadım. Etkilendiğim cümleler var, sürükleyerek okudum oyunlar var. ama asıl dikkat çeken, Batı özentisi içindeki yoplumun kendi kültürüne ait bir olguyu yok etme çabası. 😦 Biz de Orta Asya’dan göç ettik ya, bu saçma davranış bizde de var. 😦 Sonuçta, oyunların popüler olmadığı zamanda oyunlara bağımlılığını yitirmeyen ve öğrenci yetştiren ustaların da katkıları ile oyunlar hala ayakta.

Peki bu No Oyunu ne? Genelde kadın oyuncuların olmadığı, oyuncular erkek olduğu, sahnenin hemen yanı başında davulcuların olduğu, oyuncunun yürüş hareketine ve ritmine çok dikkat ettiği, maske giydiği, oyuncuların baba mesleği olarak bu sanatı öğrendiği bir tiyatro türü.

Youtube dan buldum ve dakikalarca izledim. Dikkat dağınıklığı yaşamak oldukça zor, maske, makyaj, sesler ve davullar seni kolaylıkla konunun içine sokabiliyor.

Kşitabı bulmanızı ve okumanızı, No Oyunlarını kısada olsa izlemenizi tavsiye ederim. İlginç bir deneyim olacağı çok açık. 🙂

NO OYUNU DERKEN?” üzerine 2 yorum

  1. D&R’lar çok güzel, elit bir yer fakat kitaplara hiç indirim uygulamıyorlar. Satış fiyatı ne ise o fiyattan satıyorlar aslında bütün kitaplarda %20 ile %30 civarında indirim vardır. Normal kitapçılarda bunu uyguluyorlar, internette uyguluyorlar ama D&R direk kitabın arkasındaki satış fiyatından satıyor.

    • bir çok zaman kitaba verdiğim paraya acımıyorum. 🙂 İlla ucuz kitap diyorsan, dediğin gibi intenetten alabilirsin. yada daha zevklisi eski kitapçılara dadanabilirsin. 🙂

Bir Cevap Yazın

