KATLETMEYE KARALAR BAĞLAMAK

İNSANLIK ADINA DUYULAN UTANÇ; KOCA KARA GÖZLERE DİREKT BAKAMAMAK

Marius the giraffe

Bu fotoğraftaki zürafanın, fotoğraftaki gözlerine, koca kara gözlerine direkt bakamıyorum!!!Bakamıyorum çünkü onu öldürenle aynı türden oluşumdan utanıyorum! Bu utancım sadece zürafaları çok sevdiğimden kaynaklanmıyor. Evet zürafaları çok severim, hatta belki de en sevdiğim hayvanlardır. Böyle yavaş ve sakin bir şekilde süzülürler arazide, ağır ağır, kibarca. Koşması gerektiğinde de bir okadar çevik olabilir, o kocaman mahsun gözlere rağmen tekmeleri can alabilir. Bütün bunlar bir hayvanı sevmek için bahane olabilir mi? Olabilir ama benim sevgim ondan kaynaklanmıyor. Çocukluktan beri zürafaları seviyorum sadece. Öyle olunca gazetede gördüğüm, bir zürafa ile ilgili olan habere duyarsız kalamadım. Haberi okur okumazda ateş bastı beni, sinirlendim, öfkelendim, söylendim, utandım,üzüldüm, bir sürü duygu.

Öldürmüşler zürafayı, hemde bizimkiler gibi bağda bahçede buldukları zürafayı değil. Baya hayvanat bahçesinde kalan zürafayı öldürmüşler. Bir dakika, yanlış anlaşılma olmasın, zürafayı öldürenler sarhoşlar, çatlak ziyaretçiler, başka hayvanlar değil; hayvanat bahçesi görevlileri. Neden? NEDEN??

Marius-the-giraffe-who-was-killed-by-Copenhagen-Zoo-despite-offers-to-re-home-him-3128409Kopenhag Hayvanat Bahçesinin Marius adındaki zürafayı öldürme hatta katletme nedeni, aile içinde oluşan çiftleşme ile dünyaya gelmiş olması. Bu nedemek ya! Bu mudur? BU MUDUR? Bir hayvanın öldürülme nedeni bu olabilir mi? Sağlıksız olan her hayvanın öldürülmesinin önünü açmaz mı bu? Üstelik bu öldürme çocuklarında bulunduğu bir anda mı yapılır? Yapılan otopsi çocuklara izlettirilir mi? Siz nesiniz, nerdesiniz, oksijen yerine ne çekiyorsunuz içinize?

Marius’u almak isteyen hayvanat bahçeleri varken, ya da doğaya salınabilecekken bu vahşet yapılır mı? Yapılmalı mı? Neymiş yasal düzenlemeler varmış, başka ülkelere göndermek pahalıymış, felan filan.

Peki Marius’a ne oldu? Ne olabilir ki? Bir kısmı araştırmak için labaratuvra gönderilmiş, diğer kısımları ise hayvanlara yemek oldu!!!

Lions eat Marius Ben bir Danimarkalı olsaydım yapılan vahşetten dolayı, bu haberin uluslararası platformlarda haber olmasından dolayı çok utanırdım, Kopenhag’da yaşayan biri olsaydım utancım çok ama çok artardı ve hayvanat bahçesini protesto edip gitmezdim bir daha. Çünkü onlar hem utanmayı, hem protesto etmeyi biliyorlar. Ben, ben olarak, öldürülen leoparlardan, Anadolu kaplanlarından, casusu sanılan leyleklerden çok utanıyorum da ondan dedim. Hele ülkemin bu kadar kötü haberlerle ve ne yazıkki daha da kötü ve aşşalayıcı haberlerle uluslararası alanda anılmasından daha da utanıyorum. O zaman çözüm nedir? Çözüm haber olacak yanlışlar yapmamaya çalışmak değil, haberleri engellemektir. Alo Fatih! leoparı yazmasınlar sakın, casus kuşu hiç düşünmesinler bile!!!

Danimarka, sen Marius öldürülmesin diye protesto edenlere biber gazı sıkmadın mı? coplatmadın mı onları? örgüt kurmakan göz altına almadın mı? Aaa? E gazete sahiplerini arayıp haberleri iptal ettirmedin mi? ( Bunlar bizim yaşadıklarımızı eşeltirmek için yazılmıştır. Mariıs’un öldürülmesini aynı acı ve utançla protesto etmeye devam ediyorum)

Hallo Mathias! They killed Marius the giraffe. Do not publish it!

Okay sir. I’m sorry sir. I’m so sorry sir. Kulun köpeğen olayım sir!

Bir Cevap Yazın

